sobota, 14 grudnia 2013

Przedłużanie rzęs - wszystko, co chcesz wiedzieć o tym zabiegu.

Prawda o przedłużaniu rzęs? Jestem ekstremalnie słaba marketingowo i nie umiem, w imię sprzedaży jakiejś usługi/produktu, wciskać kwiecistych farmazonów. Część osób to doceni, część wykpi (bo ja taka niewspółczesna jestem).

Foto: Sylwia Kołodziejczyk


Nie piszę tego z internetów, blogów, z materiałów promocyjnych firm. Piszę to z lat doświadczeń w aplikacji i szkoleniach. Jeżeli choć raz zastanawiałaś się czy założyć rzęsy, czy przedłużanie niszczy, czy można długo, czy trzeba robić przerwę, itd… postaram się rozwiać Twoje wątpliwości. Najłatwiej będzie mi rozpocząć od odrobiny teorii, korzystając z moich materiałów szkoleniowych, zaserwuje Ci te same informacje, jakie otrzymuje kursantka.

Foto: Sylwia Kołodziejczyk

CYKL WZROSTU RZĘSY

Rzęsy przechodzą trzy stopnie wzrostu:

Anagen – aktywny etap wzrostu
Katagen – faza przekształcenia
Telogen – faza spoczynku

Foto: Sylwia Kołodziejczyk

W przeciwieństwie do włosów rzęsy posiadają bardzo krótką fazę anagen (30-45 dni). Około 60-80% włosów znajduje się w tej właśnie fazie. Następujące potem fazy katagen i telogen trwają w sumie ok.30-45 dni. Zatem rzęsa „rośnie” ok.2-3 miesięcy, po czym wypada i tej samej cebulki wyrasta nowy włos (przy założeniu, że cebulka nie zostanie mechanicznie uszkodzona poprzez np. wyrywanie rzęs).


Na użytek zabiegu rzęsy dzielimy na:

Przedwczesne – nie nadające się na nośnik produktu do przedłużania rzęs

Właściwe – odpowiednio długie i mocne, aby przyjąć sztuczną rzęsę
Dojrzałe – rzęsy w spoczynku, które można przedłużyć, ale w każdej chwili mogą wypaść (nawet zaraz po zabiegu)

Rzęsy na górnej powiece są dłuższe (7-12 mm) i liczniejsze (50-250 sztuk) niż te na dolnej (6-8 mm, do 120 sztuk) – oczywiście wszystkie długości/ilości to dane uśrednione. Zadaniem rzęs jest ochrona oka przed wszelkimi ciałami obcymi, które mogłyby się do niego dostać.

Znaczy to nie mniej nie więcej, jak tyle, że za 3 miesiące od dziś nie będziesz miała na oku ani jednej rzęsy, która rośnie dziś. Rzęsy wypadają, ciężko więc by się zniszczyły – zaraz będziesz miała nowe rzęsy, nie dotykane przez klej. Uszkodzić można cebulki, a to inna bajka i uczciwą aplikacją 1:1 nie da się tego zrobić.

Foto: Bartosz Jasicki


RODZAJE RZĘS – czyli z czego możesz wybierać

Stosujemy podział ze względu na:

Materiał:

Syntetyczne
Syntetyczne z dodatkiem włókien jedwabnych (tzw. jedwabne)
Syntetyczne imitujące włosie naturalne (tzw. mink)
Naturalne z włosia norki


Kształt:

Proste „J”
Lekko podkręcone „B”
Podkręcone „C”
Mocno podkręcone „D”
Proste z ‘podgiętą’ końcówką „L”


Grubość:

Bardzo cienkie 0,1 mm
Cienkie 0,15 mm
Średnie 0,20 mm
Grube 0,25 mm
Bardzo grube 0,3 mm


Długość:
Od 7 mm do 15 mm, a nawet do 20 mm

Temat wyboru rodzaju rzęs jest tak obszerny, że ten post miałby 2 kilometry i nawet najwytrwalsi padliby przed szczytem. Rozwinę to wkrótce.

Foto: Bartosz Jasicki


RODZAJE KLEJÓW I REMOVERÓW (rozpuszczalników do kleju) – czyli co ląduje na Twoich rzęsach

Klej profesjonalny – czas wiązania 1-2 sek, trwałość do 8 tygodni 

Klej dla średniozaawansowanych – czas wiązania 3-5 sek, trwałość 4-6 tygodni
Klej dla początkujących – czas wiązania 5-7 sek, trwałość 3-4 tygodni 
Klej dla alergików – bardzo delikatny i równie delikatnie działający – trwałość max. 3 tyg.
Klej bezbarwny
Remover w płynie
Remover w żelu

CZEGO POWINNAŚ OCZEKIWAĆ W TRAKCIE ZABIEGU

Osoba wykonująca powinna dbać o wysoki poziom higieny, mieć świeży oddech (będzie bardzo blisko Ciebie) i umyte, zdezynfekowane dłonie; 


Ze względów higienicznych powinna założyć maskę na twarz (szczególnie w okresie zachorowań);


Nie powinna mieć biżuterii na dłoniach i nadgarstkach, ponieważ będziesz je opierać na Twoim czole; 


Powinna mieć krótkie lub średniej długości paznokcie, długie tipsy utrudniają podklejenie oka;


Kosmetyczka powinna mieć spięte włosy, tak aby nie jeździć Ci imi po twarzy;


Na fotelu powinien się pojawić jednorazowy podkład, a płatki pod oczy powinny zostać otworzone w Twojej obecności;


Materiały jednorazowe powinny być utylizowane zaraz po użyciu, uważaj na odzyskiwanie np. mikroszczoteczek;


Kosmetyczka powinna przeprowadzić wywiad na okoliczność przeciwwskazań i oczekiwanego efektu. Powinnaś zobaczyć materiał, który będzie zastosowany.


Ustalcie czy używając określeń : efekt naturalny, maksymalny itp., macie to samo na myśli.



PRZECIWWSKAZANIA

W przypadku wystąpienia przeciwwskazań wymagających zgody lekarza, gdy nie możesz takiej zgody uzyskać, powinnaś zostać poproszona o podpisanie oświadczenia świadomej zgody, stwierdzającego, że zabieg i jego efekty są Ci znane i potwierdzającego, że jesteś gotowa kontynuować na  własne życzenie.

Słabe rzęsy – naturalnie słabe i delikatne rzęsy nie nadają się do długotrwałego stosowania zabiegu, jednorazowa aplikacja wyłącznie za oświadczeniem Klientki

Pozytywna reakcja na test alergiczny (wykonywany za uchem lub między palcami dłoni)
Jęczmień
Cysty
Chroniczne zapalenie powiek
Rany, otarcia i obrzęki w okolicy powiek
Infekcje oczu (wirusowe i bakteryjne zapalenia spojówek)
Jaskra
Zespół suchego oka – wyłącznie za zgodą lekarza
Załzawione/zapłakane oczy
Nadwrażliwe oczy
Zapalenie rogówki
Szkła kontaktowe – muszą zostać zdjęte na czas zabiegu
Zapalenie mieszka włosowego
Wrastające rzęsy
Łysienie
Trichotillomania, nerwice, tiki, obgryzanie paznokci, klaustrofobia
Porażenie nerwu twarzowego
Chemioterapia – należy odczekać 3 miesiące 

Foto: Sylwia Kołodziejczyk


CO MOŻE SIĘ STAĆ W TRAKCIE I ZARAZ PO ZABIEGU PRZEDŁUŻANIA RZĘS

Nadmierne pobudzenie gruczołu tarczkowego - znajdujący się w powiece gruczoł odpowiedzialny jest za wytwarzanie substancji, której celem jest natłuszczenie przewodu nosowo-łzowego. Długie ekspozycja na opary kleju doprowadza do pobudzenia ww. gruczołu i powstania wrażenia podobnego do kataru siennego. 


Zgrubienie rogówki - jeżeli oczy są zamknięte i nieruchome przez dłuższy okres czasu może nastąpić zgrubienie rogówki, co może powodować rozmycie ostrości widzenia. Po otwarciu oczu zgrubienie szybko mija i powraca normalna ostrość widzenia.

MOŻLIWE REAKCJE PO PRZEDŁUŻENIU RZĘS I CO POWINNO SIĘ ZROBIĆ

Ostra reakcja alergiczna (niezmiernie rzadka pod warunkiem właściwej aplikacji rzęs), podrażnienie powieki, nadmierne łzawienie po zabiegu – powinno Ci się zaproponować usunięcie produktu i wizytę u lekarza;


Ciało obce w oku (rzęsa, klej, remover) – wypłucz oko przy użyciu soli fizjologicznej, jeżeli podrażnienie nie ustępuje udaj się do okulisty;


Swędzenie w linii rzęs utrzymujące się dłużej niż godzinę po zabiegu – prawdopodobna reakcja alergiczna, konieczne może być usunięcie rzęs; 


Pocieranie oka prowadzące do wyrywania rzęs i wyrywanie rzęs – gdybyś była moją Klientką grzecznie odmówiłabym kontynuowania zabiegów ze względu na Twoje dobro


Sklejanie się powiek, górnej i dolnej – niewłaściwe zabezpieczenie powieki – może się zdarzyć każdemu, jeżeli Pani umie sobie z tym poradzić, to bez obaw;


A teraz po ludzku. Ostra reakcja alergiczna zdarzyła mi się 2 razy na kilkaset klientek. Z czego więc wypływają alergie, o których można przeczytać w internetach? Ano z niewłaściwego sposobu aplikacji: rzęsa z klejem nie powinna dotykać powieki (powinna być posadowiona 1-2 mm od powieki). Ciało obce w oku – może się zdarzyć – im „świeższa” kosmetyczka, tym większe prawdopodobieństwo wpadki. Jeśli czujesz swędzenie spróbuj je umiejscowić, często jest tak, że końcówki rzęs łaskoczą Cię  w powiekę, a oczekując reakcji alergicznej od razu przypisujesz swędzenie uczuleniu.



ZALECENIA PO PRZEDŁUŻANIU RZĘS

Przez pierwsze 24 godziny:

      Unikaj kontaktu z wodą, pływania, pary wodnej; 
      Nie dotykaj, nie przeczesuj, nie szarp rzęs; 
      Nie stosuj obfitego makijażu oka; 
      Nie korzystaj z solarium i sauny;


Przez cały okres noszenia rzęs:

Nie zakrywaj okolicy oczu aby uniknąć odkształcenia – przy rzęsach z norek;
Unikaj spania twarzą w poduszce;
Nie pocieraj i nie szarp rzęs;
Unikaj nadmiernej ekspozycji na temperatury;
Jeśli jest taka potrzeba stosuj wyłącznie tusze wodne;
Do demakijażu używaj wyłącznie beztłuszczowych preparatów np. woda micelarna
Na rzęsach ani w ich bliskiej okolicy nie należy stosować tłustych preparatów kosmetycznych;
Należy unikać wapozonu;
Nie próbuj samodzielnie usunąć rzęs;


USUWANIE PRZEDŁUŻONYCH RZĘS

Możesz poczekać, aż rzęsy samodzielnie „zrosną”, jeśli nie wykonamy zabiegu uzupełniającego po ok. 6-8 tyg przedłużone rzęsy samoistnie wypadną lub odkleją się – jest to najmniej inwazyjna metoda usuwania rzęs.

Usuwanie mechaniczne stosujemy w przypadku pojedynczych rzęs przy zabiegu uzupełniającym. Zdjemujemy rzęsy „przerośnięte”, powykręcane i odklejające się. Jest to sposób, który najbardziej uszkadza rzęsy.

Użycie removera umożliwia nam natychmiastowe usunięcie rzęs, przy możliwie ograniczonej szkodliwości dla rzęs naturalnych.

DOTARŁAŚ AŻ TU…

Zabieg przedłużania rzęs jest zabiegiem nieszkodliwym. Serio. Nie jest też zabiegiem dla każdego. Mam na myśli to, że sama nosiłam przedłużone rzęsy 5 lat, zdjęłam je kilka miesięcy temu, a ich stan możesz ocenić w poprzenich postach. Skąd więc rozżalone posty na forumach?

Straciłam rzęsy przez doklejanie… są osoby, które mają słabe rzęsy i koniec. Długotrwałe aplikowanie na nie czegokolwiek będzie prowadziło do osłabienia rzęs, wolniejszego wzrostu i  i dezaktywacji cebulek. Uczciwa kosmetyczka powinna powiedzieć klientce, że rzęsy są coraz słabsze i rzadsze – konieczna jest przerwa. W 80% przypadków rok, dwa lub trzy nie będą miały ujemnych skutków

Moje rzęsy rosną proste… twoje rzęsy rosną takie same jak wcześniej, po prostu nie tuszowałaś ich miesiącami i odkształcenie, któremu podlegają rzęsy zniknęło. Zaczniesz znów tuszować – podkręcą się.

Moje rzęsy rosną krótkie…  najprawdopodobniej tak przyzwyczaiłaś się do przedłużonych rzęs, że naturalne wydają Ci się krótsze. Zrób sobie zdjęcie przed założeniem :D

Mam łyse powieki… nie ma cudów: albo wyrwałaś rzęsy (bo Cię denerwowały, jeśli były źle nałożone), albo ktoś spartaczył robotę i posklejane rzęsy wypadały w całych kępach, odsłaniając łyse miejsca.

Sztuczne rzęsy wypadają razem z moimi… i prawidłowo. Właściwa aplikacja rzęs to taka, kiedy rzęsa sztuczna wypada z naturalną, a nie odkleja się. Już za kilka dni z tej cebulki wyrośnie nowa rzęska, którą przedłuż się podczas uzupełnienia.

Na koniec garść informacji…

Nie oszczędzaj – to są oczy i nie ma żartów, te kilkadziesiąt złotych, które możesz zaoszczędzić robiąc rzęsy u kogoś kto się uczy (nie przyznając się do tego) wydasz na okulistę lub revitalash. Poniżej zdjęcia Pań, które trafiły do mnie „po kimś” i które próbowałam odratować.

Foto: ja


Foto: ja

Jeżeli będziesz rzęsy odpowiednio pielęgnować i nie „dłubać” przy nich będą Ci długo i dobrze służyły.

Nie doktoryzuj się nad każdym włoskiem, rzęsy sztuczne układają się tak jak prawdziwe, więc jeżeli zagniotą się podczas snu, chwila minie zanim wrócą do formy.

Zadbaj o dobry jakościowo materiał, rzęsy czy klej można kupić już za kilka złotych na allegro, w tym jednak przypadku rzadko zdarza się by było dobrze i tanio, częściej bywa tanio i tragicznie.

Czy jest coś o co chciałabyś jeszcze zapytać?





10 komentarze:

Przeczytałam wszystko, ogrom informacji :)
Coś czuję, że kiedyś się zdecyduję na takie upiększenie :)

zapraszam Cię, może wolisz rzęsy zamiast zabiegu, o którym rozmawiałyśmy?

Soczewki kontaktowe trzeba zdjąć na czas zabiegu, ale rozumiem, że następnego dnia już można je nosić ?
I jeszcze jedno pytanie - czy można pływać (w morzu czy basenie) z takimi rzęsami?
Rozważam taką opcję na wakacje ;).

Przyznam się, że ja nigdy nie robiłam sobie przedłużania rzęs, bo się boje, że ktoś mi coś skiepści i źle odbije się to na moich oczach.

Witam, mam pytanie, mama robi rzęsy i po roku od pierwszego zrobienia ma uczulenie. Przez cały rok nic a nic sie nie dzialo, a teraz swedzaca powieka, opuchlizna. Już nie wiem jak można temu zaradzić. Próbuje Próbuje kosmetyczki innych klejow ale nadal jest to samo. Nie chce jednak z rzęs rezygnować. Może Pani coś podpowie?
Pozdrawiam Wiktoria. :)

Podpisje sie pod pytaniem, mam to samo :( Czym zniwelować opuchliznę?

Mam taki problem otóż po raz pierwszy przedłuzylam sobie rzęsy 2 tygodnie temu . Niestety rzęsy bardzo mi powypadały razem z moimi . Pare również przez zmywanie twarzy wyrwałam sobie wacikiem. W finale nie mam aktualnie prawie wogóle rzęs mam łyse powieki . I pytanie moje jest czy odrosną mi te rzesy które sobie przez przypadek wyrwałam ?

Witam serdecznie,
Czy to normalne, że dzień po zabiegu wypadło mi już ok 15 rzęs, w tym każda bez mojej naturalnej. Trochę się obawiam, że przy tym tempie wypadania za tydzień już efekt będzie żaden. To nie jest mój pierwszy zabieg także do wszystkich zaleceń się stoję, a nawet nauczyłam się spania na plecach. Proszę o radę.

Jestem po... enzym zakładaniu rzęs, po 24 h wystąpiła opuchlizna na obu powiekach i swędzi, brałam wit c naturalna i wapń, nie pomaga. Dziś już 3 dzień i opuchlizna na jednym oku jeszcze większa i szczypie zwłaszcza wieczorami. Idę do lekarza. Nie jestem alergiczką. Pani kosmetyczka zapomniała po zabiegu użyć nanorozpylacza. Nie chce rezygnować z rzęs ale teraz mam dylemat.

Ok byłam u lekarza dał mi maść z kortyzonem, mam dwa razy dziennie smarować.

Prześlij komentarz