sobota, 4 stycznia 2014

Baikal Herbals i Receptury Babuszki Agafii - szybka recenzja umiarkowana w zachwycie

Jakiś czas temu pozwoliłam sobie na wstydliwą włosową rozpustę (TUTAJ), której część chciałabym Ci dziś zrecenzować. Niestety nie podzielę tu blogosferowego zachwytu totalnego, wręcz przeciwnie - mam wątpliwość, co do pochodzenia początkowej fascynacji i blogowego lśnienia (recenzja sponsorowana?). O ile nie mam nic przeciwko instytucji recenzji sponsorowanej, o tyle dziwi mnie, że początkowo był tylko zachwyt, a potem, tak zwana, dupa. Jak produkt pojawił się na rynku nie było końca pochlebnym recenzjom, a potem jak ręką odjął skończyła się dobra prasa, bo coraz więcej osób dość umiarkowanie wypowiada się np. o masce drożdżowej...




Łazienkowa półka została dociążona przez:

- Receptury Agafii - Maska drożdżowa do włosów wspomagająca porost włosów;
- Baikal Herbals - Balsam ODŻYWCZY dla włosów suchych i farbowanych;
- Baikal Herbals - Szampon OBJĘTOŚĆ i SIŁA dla włosów cienkich i matowych;
- Baikal Herbals - Szampon REGENERUJĄCY dla włosów suchych i zniszczonych;


RECEPTURY BABUSZKI AGAFII - Maska drożdżowa wspomagająca porost włosów

SKŁADNIKI AKTYWNE
- Piwne drożdże: naturalne źródło pełnowartościowego białka, witamin i mikroelementów, które wnikają w strukturę włosów, wzmacniając ich metabolizm i przyśpieszając przy tym wzrost;
- Olej z kiełków pszenicy: działa regenerująco na włosy przeciwdziałając wypadaniu;

[źródło:triny.pl]

Skład: Aqua with infusions of: Yeast Extract, Betula Alba Juice; enriched by extracts: Inula Helenium Extract, Arctostaphylos Uva Ursi Extract, Silybum Marianum Extract, Cetrimonium Chloride (konserwant kondycjonujący włosy, składnik dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu), Cetearyl Alcohol (substancja konsystencjotwórcza), Ceteareth-20 (emulgator, substancji z grupy Ceteareth nie należy używać na uszkodzoną skórę), Guar Gum (zagęstnik); cold pressed oils: Triticum Vulgare Germ Oil, Ribes Aureum Seed Oil, Pinus Sibirica Cone Oil, Rosa Canina Friut Oil, Ascorbic Acid (antyoksydant), Panthenol, Glucosamine, Citric Acid (sekwestrant o działaniu złuszczającym), Parfum, Benzoic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonej ilości)Sorbic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu).





DLACZEGO CHCEMY MIEĆ KOSMETYKI AGAFII?
- produkty są pierwszymi kosmetykami organicznymi na rynku rosyjskim, czego potwierdzeniem jest znak ICEA na opakowaniu.
- w procesie produkcji używane są ekstrakty organiczne i oleje, nadzór nad tym sprawuje stowarzyszenie ECOCERT.
- preparaty do nowych produktów są stale rozwijane, nie posiadają w składzie SLS, parabenów, silikonów, syntetycznych substancji zapachowych, olei mineralnych, szkodliwych produktów petrochemicznych.
- wykorzystane są naturalne surowce roślinne, które pochodzą z ekologicznie czystych terenów Syberii i regionu Bajkału.
- korzeń Soap (korzeń myjący - korzeń mydlnicy lekarskiej) jest to naturalna i delikatna baza myjąca, która tworzy bogatą pianę w szamponach i płynach do kąpieli.
- woda dodawana do kosmetyków jest czysta - otrzymywana w zakładzie produkcyjnym. Proces polega na wcześniejszym zamarzaniu wody, a następnie usuwana jest sól i czysta woda jest rozmrażana. Jakość tak otrzymywanej wody jest zatwierdzonych protokołem niezależnego laboratorium „InVitro” № 1576 z dnia 23 października 2009 roku.
- składniki w czasie produkcji nie są wystawione na działanie wysokiej temperatury i nie tracą swoich właściwości.
- dla szeregu nowych produktów zostały wyprodukowane nowe oryginalne fiolki z polietylenu które nie zawierają polichlorku winylu. Takie opakowanie jest dopuszczone do stosowania w kosmetykach naturalnych i organicznych, co jest trudniejsze niż w produkcji tradycyjnych kosmetyków.
[źródło:triny.pl]

MOJA OPINIA

Przede wszystkim nie jestem w stanie ocenić działania przyśpieszającego wzrost włosów ponieważ produkt jest koszmarnie niewydajny. Moje włosy chłoną maski i odżywki w tempie, jakim chłonie się wino patykiem pisane za wiejskim sklepem, ale ta maska wystarczyła mi tylko na KILKA użyć. Być może jest to kwestia rzadkiej i lejącej konsystencji, tak różnej od tego, czego spodziewamy się po czymś, co nazwane jest maską. Nałożenie jej na całe włosy i skórę głowy zużywa bardzo dużą ilość produktu. Zapach piękny - ciasteczkowy - szkoda, że sztuczny. Działanie, jakiego oczekujemy od maski - poniżej miernego, jeśli chodzi o włosy oraz bardzo dobre, jeśli chodzi o skórę głowy. W związku z powyższym owszem, zamawiam nowe opakowanie, ale będzie grało w mojej pielęgnacji rolę lekkiej odżywki do skóry głowy. Świetnie sprawdza się jako zapobieganie przesuszeniu linii włosów i skóry owłosionej.

Cena: 15 pln
Pojemność: 300 ml

BAIKAL HERBALS - Balsam ODŻYWCZY, szampon OBJĘTOŚĆ i SIŁA, szampon REGENERUJĄCY

Produkty z serii Baikal Herbals powstały na bazie naturalnych olejów i ekstraktów roślinnych z rejonu Bajkału. Jest to zrównoważony zestaw przeznaczony do pielęgnacji włosów i skóry, który jest idealny dla kobiet, żyjących w klimacie kontynentalnym. Aktywne składniki naturalne, które składają się na kosmetyki, zapewniają odpowiednią opiekę, dzięki czemu zapobiegają powstawaniu problemów specyficznych dla każdego rodzaju skóry, a także eliminują istniejące braki.



Baikal Herbals to:
- Wysoka wydajność ekstraktów i olejków z bajkalskich ziół;
- Wyłącznie certyfikowane i organiczne składniki;
- Bezpieczne konserwanty zatwierdzone przez rosyjskie Ministerstwa Zdrowia;
- Nie zawierają SLS, SLES, parabenów i PEG.

[źródło:triny.pl]

Baikal Herbals szampon OBJĘTOŚĆ i SIŁA dla włosów cienkich i matowych

Szampon powstał w oparciu o ekstrakty roślin Bajkału specjalnie by przywrócić włosom witalności i zdrowy blask:
- Tymianek Mongolski znacznie poprawia strukturę włosów, przywracając im naturalny blask koloru;
- Kocanka wzbogaca cebulki włosów w witaminy C i K, zapewnia im intensywną opiekę, ochrania włosy przed uszkodzeniami;
- Biały mech sprawia, że włosy stają się mocne i elastyczne, dostarcza im niezbędnych mikroelementów;

Szampon dokładnie czyści, intensywnie odżywia i wzmacnia włosy, znacznie zwiększając ich grubość i objętość. Daje włosom siłę, przywraca naturalne piękno i zdrowy blask
[źródło:triny.pl]

Skład: Aqua with infusions of: Thymus Vulgaris Extract (extract of thyme Mongolian), Helichrysum Arenarium Extract (extract of Helichrysum), Sphagnum Extract (extract of white moss), Organic Spiraea Ulmaria Extract (organic meadowsweet extract), Organic Borago Officinalic Oil organic borage oil)Magnesium Laureth Sulfate (substancja z rodziny SLS), Cocamidopropyl Betaine (substancja myjąca), Lauryl Glucoside (substancja myjąca), Decyl Glucoside (łagodna substancja myjąca), Cocamide DEA (substancja myjąca, kładnik dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu),
 Sodium Chloride (poprawia lepkość emulsji), Amodimethicone (silikon), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (substancja antystatyczna), Benzyl Alcohol (alkohol aromatyczny, potencjalny alergen)Citric Acid (sekwestrant o działaniu złuszczającym), Parfum, Benzoic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonej ilości)Sorbic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu).
MOJA OPINIA

Zupełnie przyzwoity szampon, który nie urwał mi żadnej części ciała. Umył uczciwie, splątał umiarkowanie. Teraz czego nie zrobił. Nie odżywił wcale, nie mówiąc o intensywnym odżywieniu. Grubość i objętość bez najmniejszej zmiany. Blasku brak.
Włosy się plączą, nie ma mowy o użyciu bez odżywki. Z dobrą maską funkcjonuje jakoś, ale "jakoś" mnie nie satysfakcjonuje. W składzie trochę zbyt kolorowo, zawartość silikonów mnie zniechęca (o ile zabezpieczam nim końcówki, o tyle nie widzę uzasadnienia ładowania go na głowę). Nie kupię ponownie.

Cena: 15 pln
Pojemność: 280 ml

Baikal Herbals szampon REGENERUJĄCY dla włosów suchych i zniszczonych

Szampon powstał w oparciu o ekstrakty roślin Bajkału specjalnie dla włosów wymagających intensywnej terapii:
- Ekstrakt z szyszki cedrowej regeneruje uszkodzoną strukturę włosów, wzbogacając cebulki włosowe w witaminy C i B;
- Werbena jest bogaty w olejki eteryczne, doskonale zmiękcza włosy, zapobiega ich łamliwości i wypadaniu;
- Lnica pospolita przywraca włosom siłę i wytrzymałość, dostarczając im niezbędnych składników odżywczych;

Szampon dokładnie czyści, intensywnie odżywia i wzmacnia włosy, nadając im elastyczność i zdrowy połysk.
Nie zawiera parabenów i SLS.

[źródło:triny.pl]

Skład: Aqua with infusions of: Verbena Officinalis Extract (extract of verbena), Empetrum Sibiricum Extract (extract of Siberian shiksha), Linaria Buriatica Extract (extract toadflax Buryat), Organic Calendula Officinalis Extract (organic calendula extract), Organic Olea Europaea Fruit Oil (organic olive oil )Magnesium Laureth Sulfate (substancja z rodziny SLS), Cocamidopropyl Betaine (substancja myjąca), Lauryl Glucoside (substancja myjąca), Decyl Glucoside (łagodna substancja myjąca), Cocamide DEA (substancja myjąca, kładnik dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu), Sodium Chloride (poprawia lepkość emulsji), Amodimethicone (silikon), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (substancja antystatyczna), Benzyl Alcohol (alkohol aromatyczny, potencjalny alergen)Citric Acid (sekwestrant o działaniu złuszczającym), Parfum, Benzoic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonej ilości)Sorbic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu).

MOJA OPINIA

Sytuacja identyczna jak u kolegi powyżej, skład (poza "zieloną" częścią) jest taki sam. Poza oczyszczeniem nie zarejestrowałam nic z obiecanych skutków ubocznych. Ani połysku. Ani elastyczności. Ani regeneracji. Ani odżywienia. Włosy były umyte i tyle. Nie kupię ponownie.

Cena: 15 pln
Pojemność: 280 ml

Baikal Herbals - Balsam ODŻYWCZY dla włosów suchych i farbowanych

Balsam powstał w oparciu o ekstrakty roślinne Bajkału, konkretnie jest ukierunkowany na odżywienie suchych i farbowanych włosów:
- łopian intensywnie odżywia, eliminuje łamliwość włosów i poprawia strukturę włosów farbowanych, ułatwia rozczesywanie i układanie;
- amarant otacza włosy czułą opieką, chroniąc skórę głowy przed wysuszeniem;
- korkowiec amurski sprawia, że włosy są jedwabiście gładkie, wzmacnia kolor;

Balsam dba o włosy, zapobiega ich pękaniu i splątania, wygładza je na całej długości, ułatwia rozczesywanie i stylizację.
Nie zawiera parabenów i PEG.

[źródło:triny.pl]

Skład: Aqua with infusions of: Amaranthus Caudatus Extract (extract amaranth), Arctium Lappa Oil (Oil of burdock), Phellodendron Amurense Extract (extract Amur cork), Organic Chamomilla Recutita Flower Extract (Organic Chamomile), Organic Triticum Vulgare Germ Oil (organic germ oil wheat)Cetearyl Alcohol (emolient, może być komedogenny), Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (nieagresywny środek antystatyczny), Cetrimonium Chloride (ułatwia spłukiwanie, składnik dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu), Butyrospermum Parkii (masło Shea), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (substancja antystatyczna)Benzyl Alcohol (alkohol aromatyczny, potencjalny alergen)Citric Acid (sekwestrant o działaniu złuszczającym), Parfum, Benzoic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonej ilości)Sorbic Acid (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu).


MOJA OPINIA

Ten balsam to najprzyjemniejszy z rodziny Baikal Herbals, z jakim miałam do czynienia. Skład jest dużo przyjaźniejszy niż w przypadku szamponów, a i działanie o niebo lepsze. Nie jest to może szczyt szczytów, ale świetnie nadaje się na pierwsze O, w metodzie OMO. Równie uczciwie odżywia włosy jako ostatnie O. Używałam go też w połączeniu z olejem, przy krótkim olejowaniu. Nie kupię ponownie, ale zużyłam bez bólu w przeciwieństwie do szamponów.

Cena: 15 pln
Pojemność: 280 ml

EDIT:
Baikal Herbals w każdej wersji ma koszmarne opakowanie. Butelka w kształcie walca ma szeroki otwór, z którego szampon się jeszcze wyleje, ale wydostając balsam można dorobić się nerwicy.

19 komentarze:

Moją opinię nt maski znasz - fajny nawilżacz do skóry głowy, nic więcej, a szkoda, bo zapach boski ;)
Szamponu od Ciebie w wersji siła i objętość użyłam dziś pierwszy raz, fajnie się pieni, ale dużo go musiałam użyć na dwa mycia.
Polecam Ci szampony i balsamy do włosów Babuszki na propolisach - ja najbardziej lubię te na kwiatoywych propolisach, u mnie się świetnie sprawdzały :)

Tak, co do maski jesteśmy zgodne :)

Zauważyłaś po szamponie zwiększoną objętość?

Będę coś włosowego wkrótce zamawiać, wezmę propolisy - gdzie kupujesz?

Niestety, nie zauwazyłam...
Ja dotąd zamawiałam na kalina sklep albo w lawendowej mydlarni, ale ostatnio w pasku bocznym widziałam na jednym z blogów zniżkę [ link: http://www.kosmetykoholizm.pl/ ] -30% na całe zamówienie w sklepie SkarbySyberii, więc pewnie tam bym teraz zamówiła, co nawet ceny wyjściowe mają spoko :)

Kurde i teraz weszłam na stronę i okazało się, że mam zpaotrzebowanie ;P

cholera, mnie też się zrobiło zapotrzebowanie ;)

To weź poczekaj z zamówieniem do śr, zrobimy razem i przynajmniej nam się przesyłka rozłoży na pół, będzie mniej boleć :D

przesyłka jest darmowa od 60 pln chyba, weź mi tu szybko pisz swoje potrzeby bo ja już niemal skończyłam akcję "kliknęłosię"

M. coś jest nie tak z tym rabatem, nalicza się ok.5 pln przy zamówieniu powyżej 160 pln, a poniżej nie nalicza się wcale...

ojesooo, ale szybko działasz! Przesyłam linki więc:
http://skarbysyberii.pl/pl/42-maska-do-wlosow-agafii-lopianowa-4607040319541.html
http://skarbysyberii.pl/pl/111-balsam-marokaski-do-wszystkich-rodzajow-wlosow-4680007200427.html

a kody zniżkowe znalazłam jeszcze tu: http://uroda-kosmetyki-opinie.blogspot.com/
i tu: http://kokardka-mysi.blogspot.com/2013/05/wspopraca-ze-sklepem-skarby-syberii.html

Spróbowałam dodać kod i wyszło mi, że rabat nie dotyczy produktów, krótych ceny są już obniżone :/ Lipka trochę, bo już się napaliłam :(

już ogarnęłam, jest tam chyba jakaś maksymalna kwota rabatu i trzeba całość zamówienia podzielić, dobra dokładam Cię! ale fajnie!

I naliczyło Ci rabat nawet do tych przecenionych?

zamówione. zrobiłaś to znowu. to Twoja wina!

Jak to znowu? Wypraszam sobie ;)

O ile jakiś czas temu byłam zdecydowana kupić maskę drożdżową, tak teraz nie jestem już tak do końca pewna tej decyzji... :)

Fabryczna M. też nie byla zachwycona. A przesyłka niestety się opóźni ze względu na moja chorobę. Przepraszam Cię.

Nic nie szkodzi, poczekam. :))

nie wiem kiedy kupowałaś ten szampon i gdzie, ale widzę, że składy naszych szamponów się różnią :) chyba skład podałas balsamu, a nie szamponu :) wyżej pisałaś, że kupiłaś szampon regenerujący, a później opisywałas balsam regenerujący ;)) jeśli jednak się mylę, to w składach mamy sporą różnicę ;)

Hej Lila. Posprawdzałam wszystko. W poście się wszystko zgadza tylko chyba mało czytelnie to napisałam. szampony powinny mieć podobne składy poza składnikami aktywnymi, tymczasem różnią się zupełnie... nie ogarniam...

Prześlij komentarz