piątek, 17 stycznia 2014

Witaminowa pasta do zębów Agafii - czy da się umyć zęby bez fluoru i SLS?

Idę za ciosem, jako że post o >>szkodliwości fluoru<< szybko wspiął się do top 5, i przedstawiam dziś kolejną z moich bezfluorowych past do zębów. Wiele osób się zastanawia jak smakują, czy da się nimi umyć zęby i mieć uczucie świeżości, co w nich jest... postaram się rozwiać Twoje możliwości i być może zachęcić do spróbowania czegoś nowego. 

Niezależnie od dzisiejszej recenzji, będę chciała Cię zaprosić na gościnne występy na moim blogu. Temat pasty do zębów okazał się być na tyle poruszający, że moja koleżanka, klientka i dentystka w jednym przedstawi medyczny punkt widzenia - już wkrótce.


OBIECANKI PRODUCENTA

Organiczna pasta do zębów zapewnia efektywną pielęgnację jamy ustnej z problemami krwawienia dziąseł, zapobiegająca rozwojowi paradontozy. Naturalne składniki czyszczące sprzyjają efektywnemu i delikatnego usuwaniu nalotu nazębnego. Pasta jest niezwykle bogata w Witaminy A, C, E, P, B3, wzmacnia naczynia krwionośne i tkanki przyzębia, ogranicza krwawienie dziąseł.



• Organiczny ekstrakt z czarnej porzeczki - wspomaga proces regeneracji i przyśpiesza gojenie, odżywia tkanki przyzębia, przywraca mikro cyrkulację i wzmacnia naczynia krwionośne dziąseł.
• Organiczny ekstrakt uczepu trójlistnego - to naturalny ekstrakt z naci uczepu, który wykazuje silne działanie przeciwzapalne. Zawiera karoten, witaminę C , garbniki, flawonoidy. Przyspiesza gojenie drobnych ran, otarć.
• Organiczny ekstrakt tataraku - posiada działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne i ściągające. Pomocny w leczeniu stanów zapalnych dziąseł, bólów zębów, w stanach zapalnych jamy ustnej i gardła. Kłącze tataraku bywa używane do żucia przy bólach zębów.
• Olej ałtajskiego rokitnika zwyczajnego - posiada właściwości przeciwzapalne i gojące, skutecznie leczy stany zapalne śluzówki i dziąseł.



PASTA NIE ZAWIERA: FLUORU, PARABENÓW, SLS, SLES, PEG, OLEI MINERALNYCH, SKŁADNIKÓW POCHODZENIA ZWIERZĘCEGO, FTALANÓW, SKŁADNIKÓW MODYFIKOWANYCH GENETYCZNIE.

Pojemność opakowania: 75ml
Cena: 19,90 pln


SKŁAD

Aqua, Silica (krzemionka), Sorbitol (humektant, stosowany także w żywności), Glycerin, Xylitol (krystaliczny cukier brzozowy), Sodium Lauroyl Sarcosinate (bezpieczny środek myjący http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11358107), Xanthan Gum (guma ksantowa), Ribes Nigrum Leaf Water, Hippophae Rhaimnoides Fruit Oil, Citrus Limon Peel Oil, Melissa Officinalis Flower/Leaf/Stem Water, Rosa Canina Fruit Oil, Hypercium Perfonatum Flower Extract, Glycyrrhiza Glabra Root Extract, Mel Extract, Achillea Millefolium Flower Water, Disodium Rutinyl Disulfate (wit. P), Asorbic Acid Polypeptide (rozpuszczalna w wodzie forma witaminy C), Tocopherol (witamina E), Chamomilla Recutita Flower Extract, Carmel, Sodium Benzoate (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu), Potassium Sorbate (konserwant, dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu), Parfum, Citric Acid (kwasek cytrynowy), Limonene (zapach), CI 75120

Piękny, najzieleńszy skład jaki ostatnio widziałam!



OPAKOWANIE

Lubię opakowania z tektury falistej. Nie wiem czy to oznaka, że jestem ofiarą ekomarketingu i mam rzut serotoniny na widok recyklingowalnego materiału, czy w zalewie neonowego plastiku oko cieszy się, gdy nic nie wali po gałach z kilometra. Klasyczna, dla rosyjskich ekokosmetyków, szata graficzna - dość przyjemna. Skład w języku angielskim to jedyne znajome litery, a naklejka polskiego dystrybutora mówi mniej niż mało.

Tubka bez wodotrysków - jak tubka, z aluminiowym zabezpieczeniem.


ZAPACH, KONSYSTENCJA, SMAK

Produkt pachnie mocno ziołowo, ale przyjemnie. Nie kojarzy mi się to z niczym, do czego mogłabym Ci ją porównać. Nie jest to woń ani agresywna, ani też klasyczna miętowo-kolgejtowa.

Konsystencja nieco różni się od tradycyjnej pasty do zębów, jest bardziej płynna i zdecydowanie mniej się pieni. Jeśli potrzebujesz "piany w pysku", to nałóż więcej pasty, albo pożyczę Ci Dziedzica.


Kolor jest delikatnie rzec biorąc umiarkowanie zachęcający - ale jak zobaczysz gładkie, czyste zęby i dziąsła bez odrobiny krwi, takie szczegóły zejdą na dalszy plan.

W smaku pasta jest hmmm "niepyszna", ale dla pyszności to chleję wino i zagryzam pleśniakiem. Mimo braku mięty, pojawia się na języku "piekące" odczucie. Smak jest ziołowy, swoisty i specyficzny.

DZIAŁANIE

Jestem zachwycona. W sumie na tym mogłabym zakończyć tę recenzję, albo powtórzyć to jeszcze kilka razy. Pomijając zupełnie skład bez SLSów i fluoru, pasta po prostu świetnie działa. 
Wraz z Dziedzicem dostały mi się problemy z krwawiącymi dziąsłami i po umyciu zębów zwykłą pastą (dostosowaną do mojej dolegliwości) wyglądam jakbym właśnie spożyła ofiarę na surowo. Po tej paście nie mam nawet 5% standardowych doznań. Dziąsła mają zdrowe, jasne zabarwienie. Zęby są przyjemnie gładkie. Czy przeszkadza mi brak miętowego oddechu? Zupełnie nie! Dużo bardziej przeszkadzały mi rwące potoki posoki!


8 komentarze:

Ja tych past Babuszkowych jeszcze nie próbowałam, ale używam Himalaya Herbals w wersji wybielającej, też bez fluoru i jestem bardzo zadowolona. Świetnie, że i Tobie przestawienie pomogło :)

Ciągle natrafiam na produkty do włosów tej marki, nie pomyślałabym, że produkują też pasty do zębów z takim wspaniałym składem :)

gdzie nowe posty ja sie pytam !
opinia lekarza na temat fluoru mile widziana !!!!

Youdeetah, kupiłam już kolejne i jestem zachwycona!!! Polecam z całego serca!

q w, Dzieć mnie zupełnie przejął ostatnio, ale ale nowy post obecny. A wspomnianą Panią dentystkę dopadnę i wycisnę, co obiecała :) - to pewne

Kupiłam ją za 7 złtych ;)

Kupiłam ją za 7 złtych ;)

Past od Babuszki używam od dłuższego czasu a najlepiej sprawdza się wybielająca która pozostawia czyste zęby i świeży oddech na długo i to mi wystarcza :) kupiłam ją tu http://naturabazar.pl/Agafii-Organiczna-pasta-do-zebow-wybielajaca-propolis-75ml-p18301 w całkiem fajnej cenie i jak tylko przeczytałam o działaniu fluoru i do czego się go jeszcze stosuje!

Póki co to mój faworyt wśród past do zębów Agafii. Biomed i Apis też mają całkiem fajne, naturalne pasty do zębów.

Prześlij komentarz