sobota, 22 lutego 2014

Rokitnikowy zawrót głowy Natura Siberica - szampon z rokitnikiem i rokitnikowy balsam z efektem laminowania

To nie pierwszy raz kiedy spotykam się z rokitnikiem (i nie chodzi mi o dżem). Moja babcia, która była farmaceutką i posiadała gigantyczną wiedzę na temat ziół, naturalnych metod pielęgnacji i dbania o zdrowie, katowała mnie na zmianę rokitnikiem i wiesiołkiem. Z wstydem i żalem wspominam jak niewiele uwagi przykładałam do tego, co mi opowiadała. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że jako 10-latka patrzyłam tylko żeby urwać się na jakiś trzepak i nie w głowie mi było bieganie po łąkach i lasach za jakimiś "chwastami". Tym bardziej, że babcia o świcie zbierała co innego, o zachodzie słońca jeszcze inne rośliny... a w między czasie bez przerwy mówiła co z czym, na co... a ja nie słuchałam. Babcia zmarła w '97 roku, a wraz z nią odeszła wiedza, której bardzo mi szkoda - była bezcenna. Pamiętam robione kremy, ćwiczenia mięśni twarzy przed lustrem (tak modne teraz, wraz z falą pielęgnacji z stylu azjatyckim), pamiętam oleje  z wiesiołka i rokitnik we wszystkim. Rokitnik był w jedzeniu, w herbacie, w pielęgnacji... Dlatego trochę z sentymentu, a trochę w hołdzie wiedzy, której nie doceniłam, zrobiłam rokitnikowe zakupy. Dziś pierwsza odsłona:


Natura Siberica Professional - szampon rokitnikowy do włosów normalnych i tłustych - głębokie oczyszczenie i pielęgnacja - kostrzewa ałtajska, olej arganowy, kocimiętka syberyjska, jarzębina, dąb, malina, olej z rokitnika ałtajskiego

Natura Siberica Professional - balsam rokitnikowy z efektem laminowania do włosów osłabionych i zniszczonych - wyciąg z igieł jodły syberyjskiej, cladonia śnieżna, olej arganowy, syberyjski len, olej z rokitnika ałtajskiego.




W tym przydługim wstępie chcę jeszcze wspomnieć, że już dwa użycia tego zestawu wzbudziły we mnie na tyle pozytywne uczucia, że postanowiłam natychmiast o tym doznaniu napisać

OBIETNICE PRODUCENTA

Szampon  rokitnikowy do włosów normalnych i tłustych - głębokie oczyszczenie i pielęgnacja. Głęboko oczyszcza i odświeża włosy i skórę głowy, odżywia i wzmacnia cebulki włosowe, stymulując wzrost włosów. Regeneruje, działa przeciwzapalnie, usuwa łupież, udoskonala krwiobieg. Efektywny w walce z wypadniem włosów. Wchodzące w skład szamponu witaminy i aminokwasy odżywiają i regenerują włosy. Po zastosowaniu szamponu włosy odzyskują życiową siłę i niezwykłe odczucie świeżości. Olej ałtajskiego rokitnika i marokański olej arganowy sprzyjają produkcji keratyny, nadajacej włosom trwałość i blask. Arktyczna malina i głóg zachowują wilgoć głęboko w strukturze włosów. Dzika mięta pieprzowa i pięciornik krzewiasty oczyszczają, odświeżają i tonizują skórę głowy, stymulują krwiobieg.
Zalety szamponu:
  • Głęboko oczyszcza skórę głowy
  • Wzmacnia cebulki włosowe
  • Usuwa objawy łamliwości włosów
  • Stymuluje wzrost włosów
  • Odżywia i nawilża włosy
  • Usuwa łupież

Pojemność: 400 ml
Cena: ok.25 pln

Balsam rokitnikowy z efektem laminowania do włosów osłabionych i zniszczonych. Idealny do pielęgnacji włosów osłabionych, farbowanych, falowanych, po chemicznej ondulacji. Otula powierzchnię włosa ochronną warstwą tworząc efekt laminowania, wygładza, prostuje i ułatwia proces rozczesywania. Wchodzące w skład balsamu witaminy i aminokwasy odżywiają i regenerują włosy. Po zastosowaniu balsamu włosy stają się gładsze, bardziej sprężyste i łatwiejsze w układaniu. Olej ałtajskiego rokitnika i marokański olej arganowy sprzyjają produkcji keratyny, przywracającej włosom trwałość i blask. Cladonia śnieżna, arktyczna róża i olej z nasion białego syberyjskiego lnu przywracają włosom głębokie nawilżenie.
Zalety balsamu
  • Regeneruje  strukturę uszkodzonych włosów
  • Laminuje powierzchnię włosów warstwą ochronną
  • Nadaje włosom większą objętość i gęstość.
  • Ułatwia proces rozczesywania
  • Intensywnie regeneruje uszkodzoną strukturę włosów i chroni przed uszkodzeniem po zastosowaniu termo zabiegów (lokówki, układanie na gorąco, trwała ondulacja)

Sposób użycia: po użyciu szamponu NC Professional, nanosimy balsam na czyste, wilgotne włosy. Równomiernie rozprowadzamy na całej długości włosów w kierunku od korzeni do końcówek, po 2-3 minutach zmywamy ciepłą wodą.

Pojemność: 400 ml
Cena: ok.25 pln

Pojawia się także nowy zestaw informacji, co świadczy o tym, że producent lub dystrybutor coraz poważniej podchodzi do klientów eksportowych ;)

Status produktu – kosmetyk
Termin przydatności do użycia podany  na opakowaniu.
Kraj pochodzenia: Federacja Rosyjska
Wyłączny dystrybutor: BIOARP Polska 
Podmiot odpowiedzialny (rejestracja CPNP): SIA "LD Stels", Zolitudes iela 38/2-20, Riga, Latvija, LV-1029



OPAKOWANIE

Jestem zupełnie niewrażliwa na opakowania kosmetyków włosowych - zwyczajnie: stoją pod prysznicem i są ze mną przeważnie bardzo krótko. Z reguły wystarcza mi, że są funkcjonalne. Tak więc rokitnikowe produkty Natura Siberica mają bardzo wygodne opakowanie z zamknięciem typu press, które w szybki i kontrolowany sposób podaje kosmetyk. Ponadto, butle są po prostu piękne: kolorowe, estetyczne, spójne graficznie, ze złotym laminatem na etykiecie i złotą zakrętką. Bardzo mi się podoba cała seria (znając już trochę moja skłonność do zakupów totalnych, możesz domyślać się, że nie tylko te dwa rokitnikowe cuda posiadłam... )



SKŁAD

Skład szamponu: Aqua with infusions of: Festuca Altaica Extract* (kostrzewa ałtajska), Argania Spinosa Kernel Oil* (marokański olej arganowy), Nepeta Sibirica Extract* (kocimiętka syberyjska), Sorbus Sibirica Extract* (jarzębina syberyjska), Quercus Robur Bark Extract (dąb), Rubus Idaeus Seed Extract *( arktyczna malina), Crataegus Monogina Flower Extract (głóg), Dasiphora Fruticosa Extract (pięciornik krzewiasty), Mentha Piperita (Peppermint) Oil (olej dzikiej mięty pieprzowej), Hippophae Rhamnoides Fruit Oil* (olej rokitnika ałtajskiego), Sodium Coco-Sulfate (detergent myjący), Cocamidopropyl Betaine (detergent myjący), Lauryl Glucoside (emulgator, substancja myjąca), Climbazole (lek przeciwgrzybiczny o działaniu przeciwłupieżowym), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (antystatyk), Panthenol, Retinyl Palmitate (witamina А), Riboflavin (witamina В2), Pyridoxine HCl (witamina B6), Ascorbic Acid (witamina С), Hippophae Rhamnoidesamidopropyl Betaine (baza kosmetyków do włosów pochodząca z olejków piniowych, >>źródło<<), Benzyl Alcohol (konserwant), Sodium Chloride (składnik konsystencjotwórczy), Benzoic Acid (konserwant, dopuszczony do stosowania z ograniczonej ilości), Sorbic Acid (konserwant), Citric Acid (konserwant), Parfum.

Skład balsamu INCI: Aqua with infusions of: Abies Sibirica Needle Extract* (ekstrakt z igieł jodły syberyjskiej), Cetraria Nivalis Extract* (cladonia śnieżna), Argania Spinosa Kernel Oil * (marokański olej arganowy), Linum Usitatissimum (Linseed) Seed Oil* (olej z nasion lnu syberyjskiego), Diplazium Sibiricum Extract* (paproć syberyjska), Pinus Pumila Needle Extract* (ekstrakt z igieł sosny karłowej), Rosa Damascena Flower Extract* (róża arktyczna), Rubus Idaeus Seed Extract (malina arktyczna), Hippophae Rhamnoides Fruit Oil* (olej rokitnika ałtajskiego), Cetearyl Alcohol (emolient), Quaternium-91 (substancja kondycjonująca włosy), Cetrimonium Methosulfate (antystatyk), Cetyl Esters (emolient), Bis-Cetearyl Amodimethicone (silikon zmywalny szamponem z lekkim detergentem), Sodium PCA (humektant), Sodium Lactate (substancja nawilżająca), Arginine (aminokwas), Aspartic Acid (antystatyk), PCA (humektant), Glycine (humektant), Alanine (aminokwas, antystatyk), Serine (substancja nawilżająca), Valine (antystatyk), Proline (składnik kondycjonujący), Threonine (aminokwas wiążący wodę), Isoleucine (składnik kondycjonujący, antystatyk), Histidine (aminokwas kondycjonujący), Phenylalanine (aminokwas kondycjonujący), Panthenol (pro witamina B5), Hydrolyzed Wheat Protein (roślinna keratyna), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (antystatyk), Sodium Ascorbyl Phosphate (przeciwutleniacz), Polyquaternium-37 (substancja wygładzająca i nabłyszczająca), Cetrimonium Bromide (emulgator dozwolony do stosowania w kosmetykach w ograniczonym stężeniu), Retinyl Palmitate (witamina А), Tocopherol (witamina E), Ascorbic Acid (witamina С), Biotin (witamina H), Hippophae Rhamnoidesamidopropyl Betaine (baza kosmetyków do włosów pochodząca z olejków piniowych, >>źródło<<), Benzyl Alcohol (konserwant), Sodium Chloride (składnik konsystencjotwórczy), Benzoic Acid (konserwant, dopuszczony do stosowania z ograniczonej ilości), Sorbic Acid (konserwant), Citric Acid (konserwant), Parfum


Długie, ale bardzo przyzwoite "zielone" składy, z bardzo niewielką liczbą wątpliwych substancji. Silikon pojawia się raz w formie zmywalnej szamponem bez SLS.



KONSYSTENCJA, ZAPACH

Po pierwsze pierwsze wrażenie... Pachnie przepięknie, rokitnikiem, wspomnieniami, dzieciństwem, "moją babcią" ;). Zapach nie utrzymuje się długo na rozpuszczonych włosach, ale w związanych - jeszcze pod wieczór czuć ten wyjątkowy aromat po rozpuszczeniu z upięcia.

Konsystencja szamponu jest typowa - bardzo, bardzo dobrze się pieni.

Balsam sprawia wrażenie bardzo lekkiego, jakby wsiąkał we włosy w ułamku sekundy. Ma się ochotę dokładać jeszcze i jeszcze, ale on tam jest, co okazuje się przy spłukiwaniu. Włosy momentalnie się rozplątują i przyjmują formę gładkiej tafli.



DZIAŁANIE

Moje włosy przy skórze głowy mają obecnie porowatość średnią i dość się przetłuszczają (estrogen rządzi moim życiem), postanowiłam więc po raz pierwszy kupić szampon kierując się potrzebami skóry głowy, a nie włosów. Stąd dość osobliwy wybór szamponu, który okazał się bardzo trafny i suchym, wysokoporowatym włosom nie robi krzywdy, obchodząc się genialnie z przyklapniętą średnioporowatą częścią "odrostu". 
Szampon rewelacyjnie się pieni, tworząc gęstą i pachnącą pianę. Sztywna piana podnosi włosy i daje uczucie jak po peelingu skóry głowy. Świetnie zmywa oleje za pierwszym razem. 

Rokitnikowy balsam z efektem laminowania kupił się razem z szamponem laminującym, który jednak poleciał do M. z magdanawakacjach.blogspot.com (więc to ją trzeba ścigać o recenzję). Doświadczona lekkim obciążeniem, jakie fundowała maska laminująca Love2Mix (>>RECENZJA<<) stwierdziłam, że szampon plus balsam laminujący to będzie za dużo... Mogłam się mylić, bo ten balsam to sama lekkość. W przeciwieństwie do Love2Mix ma delikatną, półpłynną konsystencję, nie obciąża zupełnie. Efekt laminowania jest bardzo delikatny i nazwałabym go bardziej wygładzeniem. Włos nie jest pogrubiony ani jakoś szczególnie dociążony, ale bardzo gładki i delikatny. Efekt jest sypki i wyjątkowo błyszczący, ale zdecydowanie jest inny niż osiągany maską laminującą Love2Mix.

Kupiłam z tej serii scrub do skóry głowy, scrub do ciała i dodatkowo ampułki z rokitnikiem... mea culpa. Nie mogłam się powstrzymać. Tym bardziej, że Dziedzic z gorączką ogląda Ni-hao Kai-lan (wiem wiem, bardzo wychowawczo), wplatając chińskie słówka między polskie i siedzimy w domu. Jako księżniczka z wieży rzeknę więc: Ni-hao Drogie Panie! 

22 komentarze:

Wersy poświęcone Twojej Babci wywołały we mnie wspomnienia :) W mojej rodzinie wszystkie kobiety przekazywały sobie wiedzę na temat ziół i nie tylko.... Niestety moja Babcia zmarła bardzo wcześnie i zostały po Niej zeszyty, ręcznie spisywane książki i choć Mama poszła w medyczną działkę, to w zupełnie innym wydaniu. Wiedza nadal była rozwijana, ale na innej bazie. Trochę szkoda i sama też żałuję, że dokonany wybór kształcenia nie poszedł "za głosem serca", ale wtedy to był specyficzny czas. I teraz przywołałaś wszystkie dobre wspomnienia, brakuje mi tego biegania "za chwastami" :))) Za to ciągnie mnie na łono natury i korzystam jak tylko mogę.

Bardzo cenię sobie działanie rokitnika, nagietka, aloesu, skrzypu, dziurawca.

Ja mojego szamponu użyłam na razie jeden raz, ale spodobał mi się :) Zapach jest obezwładniający, po powrocie od Was siedziałam z otwartą butelką i wąchałam przez cały wieczór! ;)
Podoba mi się ta seria bardzo - opakowania kolorowe, zapach i działanie, mam ochotę na więcej ;)

Rokitnikową ampułkę zużyłam, ale nic specjalnego nie zauważyłam, a Ty?

Wczoraj przeglądałam akurat trochę co tam nowego w kosmetykach rosyjskich i nawet o tych Twoich czytałam musze powiedzieć ze kuszące są ale ja na razie jeszcze się wstrzymam bo zapasów mam ciut za dużo :)

Hexxana, ręcznie spisywane zeszyty to piękna pamiątka - może pokusisz się kiedyś o publikację, myślę, że to byłoby coś! Nawiązując do wyborów życiowo-edukacyjnych to też mam sobie wiele do zarzucenia ;). Jako mała dziewczynka mówiłam, że chcę być kosmetyczką - zostałam inżynierem środowiska haha! A i tak robię to, co lubię, tylko niepotrzebnie sobie to zagmatwałam. Żałujesz, że się "wyłamałaś" się z tradycji rodzinnej? Bo ja żałuję, że się nie wyłamałam :D
Obiecałam sobie, że posadzę w tym roku rokitnik - tylko boję o Dziecia, bo to kolczaste.

M. tak myślałam, że szampon też będzie fajny. Natura Siberica się wyrabia i wyrasta na mojego ulubieńca z rosyjskich marek, bo i krem na noc, który wzięłam jest świetny! Ampułkę nałożyłam 2 razy - nie widzę efektu, ale ponieważ to cała kuracja to zużyję wszystko zanim spastwię się nad nimi.

Robaczku, ja właśnie wyzerowałam się z zapasów została mi tylko maska łopianowa Agafii, więc zrobiłam duże zamówienie. I muszę przyznać, że to jedne z lepszych rosyjskich produktów, jakie używałam.

Powiem Ci, że po tym szamponie aż nabrałam ochoty na inne rzeczy z NS :) Coś czuję, że będziemy za niedługo składać kolejne rosyjskie zamówienie ;)
Odkryłam zresztą ciekawy sklep: http://www.bankamydlana.pl/ , gdzie jest właśnie NS, ale i inne fajne naturalne kosmy :D

obczaiłam! Jesteś wrogiem mojej płynności zawodowej :D

Mnie jeszcze mocno ciekawi ta firma Go Cranberry, o serum słyszałam same pochwały, więc jak byśmy kieeeedyś, w daleeeekiej przyszłości zamawiały, pewnie to wybiorę :) Na razie musimy ogarnąć zamówienie z EcoSpa, pamiętasz? ;) sasasasasa ;)
Jak Olek?

Spójrz na to: http://kalina-sklep.pl/kalina/SKLEP14/product.php?id_product=155
Podobno super ekstra ;)

Szatanie Ty! Dzięki Bogu mam aktualnie jakieś, hmmm... 6 specyfików do mycia paszczy :P Muszę coś zużyć!

Przepadłam... widziałaś na tej stronie zakładkę dziecko...

Ja kończę wciąż [ !!! ] odlewkę sodowego oczyszczacza od Ciebie i mam jeden żel w zapasie ;)
A widziałaś na tej stronie, ile kosztują te małe saszetki? 3,30 zł! Nic, tylko kupować :D

Tak, te dziecięce rzeczy już kiedyś widziałam, są słodkie :)

no to pięknie... napisz mi maila co chcesz, to Cię podepnę :P

och, cudnie się czytało wspomnienia o babci. musiala być wyjątkową kobietą :) moja babcia kiedyś robiła dużo na drutach, teraz już wzrok nie ten i często boli Ją głowa... :(

huh, kiedyś kupię sobie jakiś kosmetyk z efektem laminowania. mam średnio- lub wysokopowate włosy, mogłoby się coś takiego na nich sprawdzić :)

Simply naucz się od niej robić na drutach to super sprawa... obiecałam sobie, że się kiedyś nauczę.... Babcia to fajna sprawa, widzę jak ważne są dla mojego syna...
A laminaty polecam :)

Lips, myślę że jak przejmę w spadku ten zeszyty, to wtedy będę mogła z nimi coś więcej zrobić. Póki co są w posiadaniu Mamy :)
Po części trochę tak, żałuję. Z drugiej strony widocznie tak musiało się stać i na pewne rzeczy nie mamy wpływu. Nie rozpaczam i nie rozpatruję tego w kategoriach "co by było gdyby". Jednak jeżeli mogłabym cofnąć czas, to zrobiłabym to do określonego momentu :) taka mała mrzonka.

bardzo nie lubię tej firmy za podejście do blogerów, także ich produkty w ogóle mnie nie interesuja :/

Zamówione. :) Mam nadzieję, że okażą się strzałem w dziesiątkę ;)

Seria rokitnikowa to jedna z najlepszych serii wśród kosmetyków naturalnych. Posiada również najmniej negatywnych opinii.

Ja sama bardzo chętnie go stosuję. Szczególnie przed ważniejszymi okazjami. Fajnie, że można go kupić coraz taniej chociażby na naturabazar.pl

Prześlij komentarz